Toyota i Porsche predstavili svoje hibridne LMP1 prototipe

Vječiti izazivač (Toyota) i branilac prošlogodišnje titule WEC šampionata (Porsche) predstavili su svoje hibridne prototipe klase LMP1 s kojima će se ove sezone, zajedno s Audijem, ponovo boriti za najviši podij u Svjetskom šampionatu trka izdržljivosti (WEC – World Endurance Championship).

Toyotin najnoviji “izazivač” krije se iza oznake TS050, a mjesta iza upravljača dva LMP1 prototipa dijelit će Sebastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima (startni broj 5), odnosno Mike Conway, Stephane Sarrazin i Kamui Kobayashi (startni broj 6). U odnosu na osnovne “ratne boje” Toyotinog prošlogodišnjeg (neuspješnog) prototipa TS040, TS050 obojen je kombinacijom bijele, crne i crvene boje.

Zbog evidentnih zaostataka prošlogodišnjeg Toyotinog prototipaTS040 iza konkurentskih prototipa Audija (R18 e-tron quattro) i Porschea (919 Hybrid) u Toyoti su odlučili da novi hibridni TS050s, umjesto atmosferskog benzinskog V8 motora, ove godine pokreće benzinski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva i dva turbopunjača. Pored novog motora u Toyoti su faktički napravili potpuno novi LMP1 prototip koji sa svojim prethodnikom nema dodirnih tačaka.

“Nakon razočaravajuće prošle sezone imamo samo jedan cilj: boriti se ravnopravno na samom čelu kolone”, kaže tehnički direktor tima Pascal Vasselon. Nadamo se da Vasselonova izjava ima pokriće, jer Toyota dugo vremena čeka WEC titulu.

Među onima koji bi marljivim Japancima opet mogli biti „kost u grlu“ definitivno je tvornička ekipa Porschea. Na krilima prošlogodišnjeg trijumfa, uz pobjedu na jedinstvenoj trci 24 sata Le Mansa, u Porscheu su za ovu WEC sezonu pripremili evoluciju LMP1 prototipa 919 Hybrid koji, pored elektro-motora, pokreće dvolitarski turbo-benzinski V4 motor.

7392829931808005281

Branioci prošlogodišnje titule ove će sezone, u zavisnosti od konfiguracije staze, za 919 Hybrid na raspolaganju imati tri aerodinamička paketa. U odnosu na tri različito obojena prošlogodišnja prototipa, dva ovosezonska prototipa bit će iste boje (crno i bijelo), a u Porscheu kažu da su naporno radili već od kraja prošle sezone kako bi poboljšali sve komponente hibridnog sistema. Poboljšana je i aerodinamika i elektronika.

“Sa više od 900 konjskih snaga spremni smo da odbranimo prošlogodišnju titulu”, rekao je prvi čovjek Porscheovog LMP1 programa Fritz Enzinger.

Upravljač Porschea 919 Hybrid sa startnim brojem 1 dijelit će Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard, a “dvojku” će voziti Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb.

PIŠE: E.T.