Toyota i Latvala ubilježili prvu WRC pobjedu

Na reliju Švedske koji je održan proteklog vikenda Toyota Gazoo ekipa i finski vozač Jari-Matti Latvala ubilježili su prvu pobjedu u Svjetskom reli Šampionatu. Fenomenalan rezultat za marku kojoj je ovo tek drugi reli nakon izbivanja iz ovog Šampionata još od 1999. godine.

Nakon što se sa početkom ove sezone i prvim relijem u Monte Carlu, Toyota vratila u WRC činilo se da su na pravom putu jer već na tom premijerom nastupu Yaris koji se krije ispod gomile spojlera i aerodinamičkih dodataka je ubilježio drugo mjesto. Latvala je odlično odvezao preteški Monte Carlo, a sada je u Švedskoj pokazao da su najave Toyote kako im ova sezona služi za navikavanje i upoznavanje, tek puka japanska skromnost. Pod sigurnim vodstvom prekaljenog relijaškog vuka, Tommija Makinena, Toyota je došla u WRC itekako spremna.

Ovo je bila 17. pobjeda u karijeri za Latvalu, ali jedna od njegovih najemotivnijih. On se u proteklom periodu suočio velikim problemima nakon što se njegova ekipa Volkswagena povukla iz WRC-a na kraju prošle sezone, te je uz vrlo kasni dogovor uspio sebi obezbjediti mjesto kod Toyote.

Ipak, čini se da je taj pad i uspon pozitivn utjecao na njegovu vozačku formu. Latvala je počeo finalnu etapu sa samo 3.8 sekundi prednost u odnosu Ott Tanaka, i to nakon što je većinu relija na vodećem mjestu bio Thierry Neuville u Hyundaiju. Neuville je svoje izglede za dobar rezultat u Švedskoj prokockao na kraju drugog dana, izlijetanjem na super specijalnom brzinskom ispitu. Ipak, Latvala je postavio žestok tempo i osvojio je sva tri brzinska ispita na snijegu i ledu, te je prednost povećao na 29.2 sekundi.

Da je potpuno fokusiran potvrdio je i osvajanjem maksimalnih bonus bodova koji se dobiju na posebnom Power Stage brzinskom ispitu, te nakon što je završio drugi u Monte Carlu, sada je vodeći u ukupnom poretku sa četiri poena prednosti.

Zanimljivo je da je ovo prvi put da bilo koji drugi vozač umjesto četverostrukog šampiona Sebastiena Ogiera zauzme vodeće mjesto u ukupnom poretku vozača još od februara 2014. godine.

Ono što je najvažnije, WRC je vratio svoju magiju. Automobili su izuzetno brzi, na ledu Švedske su išli i preko 190 km/h, itekako atraktivni, i najbolje od svega čini se da su snage prilično izjednačene. Najlošije za sada ide Citroenu, koji se bori sa tempom koji imaju Hyundai, Toyota i Ford, ali očekuje se da će uskoro i oni uhvatiti priključak. Definitivno smo na početku još jedne zlatne ere WRC-a.

Sljedeći reli vozi se već 9. marta u Meksiku.