Novo jutro Šampionata BiH na brdskim stazama

Piše: Rijad Begić

Svi najveći svjetski šampionati su već odavno započeli svoje sezone. Momci koji voze WRC,F1,MotoGP,TCR i WTCC već su skupili pozamašan broj trkaćih kilometara kroz takmičenja uglavnom van Evrope. U maju, karavani se sele u Evropu i tu se zadržavaju sve do septembra.

Tradicionalno, Šampionat BiH na brdskim stazama počinje u isto vrijeme kao i evropski dio sezone najbržih svjetskih šampionata. Zima za mnoge znači mirovanje, međutim ne i za takmičare. To je period kada se njihovi trkaći auti popravljaju, prepravljaju i dorađuju za ono što svi čekaju s nestrpljenjem – početak sezone. Našim vozačima sezona već godinama počinje u Skradinu u Hrvatskoj na stazi dugoj 3.4 km. Prethodnih godina, hrvatski takmičari su uspostavili apsolutnu dominaciju u Skradinu, iako su i naši takmičari ostvarivali odlična vremena.

Dakle, zimsku pauzu većina takmičara je dobro iskoristila. Za početak,krećemo s klasom N2 do 1600 ccm. Apsolutni vladar prošle godine bio je vozač iz Trebinja, Slaviša Riđešić. Zahvaljujući izvrsnoj vožnji i mogućnostima njegovog Peugeota 106, titula nije došla u pitanje. Međutim, tokom sezone u klasu se vratio i njen bivši prvak Nenad Lehpaner što je takmičenje u klasi učinilo zanimljvijim, iako je Lehpaneru plasman bio u drugom planu. Na zadnjoj trci sezone na Slatini pojavio se i Dejan Vujasin u šampionskom automobilu Gorana Dojčinovića. Novo lice u ovoj klasi je Engin Beširević koji je već upisao nastup na reliju u svom Citroën Saxu. Isti automobil za ove sezonu je izabrao i Elmedin Dautović, a konkurenciju bi mogao pojačati i Srđan Maksimović.

Definitivno najzanimljivija i najvatrenija klasa prošle sezone bila je N3 do 2000 ccm. Salih Ljubijankić je do prve dvije titule došao relativno lako, ali prošle sezone „nemir“ u klasu je unio Harun Hadžić. Publika je dugo prepričavala okršaje koje su dvojica vozača imali, a titulu je ipak osvojio Ljubijankić. Preko zime, Hadžić je svoju Hondu prepravio i poboljšao i najavio pohod na titulu, a prema najavama istu namjeru i ima Ljubijankić. U ovoj klasi se takmiče i Fuad Smajić i Krešimir Bodnaruk (svi u Hondi Civic Type R).

Klasa od koje se mnogo očekuje je E1-14 do 1400ccm. Neprikosnoveni kralj brdskih staza u svakoj klasi koju je vozio, Goran Dojčinović, ostao je vjeran svojoj Hondi i ovoj klasi i ove godine. Veliku prijetnju mu predstavljaju prvak klase iz 2014. godine, Dejan Tatić, u novom automobilu i Jasmin Hrnić u svom već prepoznatljivom Peugeotu 106. Ovaj troboj bi mogao donijeti puno uzbuđenja u narednoj sezoni, a nije isključena opcija da se još neko umiješa i pojača konkurenciju.

Iako je nekada važila za veoma zanimljivu klasu, E1-15 do 1600 ccm je izgubila svoj sjaj zbog manjka konkurencije. Prošlu godinu obilježio je dvoboj dvojice ljutih rivala Hasana Ljubijankića i Dželhada Mujkića. Ipak, borba se nije završila na željeni način. Mujkić je u Cazinu u potpunosti uništio svoj VW Golf pa je tako put do titule bio znatno lakši Hasanu Ljubijankiću. Prema najavama iz Velike Kladuše, novi VW Golf bi trebao biti spreman za početak nove sezone. Ne smijemo zaboraviti ni sjajnog Vladimira Ilića koji vozi Hondu Civic i nerijetko pomrsi planove i onima u najjačim klasama.

U klasi E1-16 do 2000 ccm koja je imala najviše različitih pobjednika prošle godine. U toj klasi vozi jedno od najvećih imena bh.autosporta Bakir Hadžić čija je Honda Integra doživjela ozbiljne prepravke i u timu očekuju najbrža vremena do sada. Aktuelni prvak klase, Nihad Seferagić, također nije mirovao i na svom VW Polu je izvršio određene preinake na aerodinamici i ovjesu. U ovoj klasi učestvuju i vozači s dva Renault Clia RS. Đani Đelmo, momak iz Jablanice koji je ostvario senzacionalnu pobjedu u Banja Luci preko zime je radio na snazi svog Clia kao i na ovjesu pa bi se iskusni „vukovi“ ove klase mogli iznenaditi brzinom ovog sjajnog vozača. Drugi Clio nam dolazi iz garaže Mladena Šoljića, veterana koji prkosi godinama i još uvijek se sjajno nosi s mlađim kolegama.

Poslastica za kraj, klasa E1-17 preko 2000 ccm. Prošle sezone dvoboj između Suada Hote i Sanela Ćehića je izostao pa su oba vozača željna takmičenja. Suad Hota je na svojoj facebook stranici najavio pohod na titulu u FiA CEZ šampionatu na brdskim stazama, a paralelno s kampanjom u CEZ-u, voziće i domaći šampionat. Lancia je ponovo u vrhunskoj formi i s pravom možemo očekivati rekorde. Njegov glavni konkurent će biti Sanel Ćehić. Momak iz Velike Kladuše brani titulu s novom Subaru Imprezom, a kako će se aktuelni šampion nositi s novom tehnologijom, otkriće nam prva trka. U klasu se vraća i bivši automobil Šefika Pehlića. Radi se o Subaru Imprezi WRX Sti prve generacije, a za njegovim volanom će se naći Edis Hadžipašić.

Po svemu sudeći očekuje nas veoma zanimljiva sezona. Vozači i automobili nikad nisu bili spremniji, a kalendar od čak 9 trka predstavlja poseban razlog za optimizam pošto smo zadnji put tu količinu takmičenja u ovom Šampionatu imali 2012. godine.