Novitet u 2014. – FIA Hill Climb Masters

Tokom svog zadnjeg sastanka krajem juna, WMSC je odobrio organizaciju novog prestižnog FIA događaja u kategoriji brdskih trka: FIA Hill Climb Masters.

U okviru raznih disciplina unutar autosporta brdo je jedna od onih koja sasvim odskače, a unatoč tome jedna je od najdugovječnijih, te prva natjecanja sežu daleko na same početke dvadesetog stoljeća. Prvo je Europsko Prvenstvo AIACR-a (koji je kasnije preimenovano u FIA-u), održano 1930. godine.

130911-03

Prisutna u preko 20 evropskih država ali i šire (najpoznatija je ona u Pikes Peak-u u SAD-u od 1916.), disciplina brda kulminira u Europskom prvenstvu brdskih utrka kojeg sačinjava 13 natjecanja u 11 država. Nadalje, osim Europskog prvenstva tu su i ona rezervirano za povijesna vozila (12 natjecanja), te dvije druge serije, FIA Hill Climb Challenge i FIA European Hill Climb Kup (11 natjecanja).

Sastavljen od domaćih i međunarodnih natjecanja, kalendar FIA HCC je popunjen, iako su vozači uglavnom amateri, što je i jedan od razloga zašto nisu svi u mogućnosti pratiti cijelu sezonu, pogotovo u svijetlu trenutne ekonomske situacije.

Radi toga je i nastala ideja organiziranja jednokratnog događaja na kraju sezone, sredinom listopada, kojom bi se ova disciplina promovirala, a domaći i međunarodni prvaci pozdravili. Tako se pojavio koncept FIA Hill Climb Masters, koji zapravo prati ideju Masters turnira u mnogim drugim sportovima, primjerice golfu. Organizacija je vrlo slična; na bazi rotacije najmanje 3 godine, dodijeljena zemljama koje su u mogućnosti privući najveći broj prvaka uzevši u obzir da dolaze iz cijele Europe, te koje garantiranju kvalitetu organizacije i promocije, što će pridonijeti prestižu ove discipline.

Obračun prvaka, obračun nacija
Masters će ujediniti pobjednike domaćih natjecanja (onih potvrđenih od strane ASN-a), kao i one najuspješnije u FIA prvenstvu, challenge-u i kupu, a nastupiti će u vozilima kojima su se natjecali tijekom sezone. Masters će biti podijeljen u dvije kategorije: pojedinačnoj, u kojoj će natjecatelji biti nagrađeni zlatnim, srebrnim i brončanim medaljama na temelju ostvarene brzine, te u kategoriji Kup Nacija. Obzirom da se matični ASN, oprema i vještina nastupa razlikuju među sudionicima, Kup Nacija će se oslanjati na učestalost sudjelovanja a ne na brzinu. Dakle, zemlja koja ne prijavi nastup u prototipu ili jednosjedu jednako se tako može nadati odličju kao i ona čiji se vozači nadaju pobjedi u kategoriji pojedinaca.

„Sva su natjecanja FIA Europskog prvenstva u brdskim utrkama vrlo polularna“ objašnjava gospodin Paul Gutjahr, predsjednik FIA Komisije za brdske utrke. „Broj natjecatelja na svakoj priredbi veći je od 150 a ponekad se približi i brojci od 250. Mnogo je domaćih natjecanja koji također broje do 150 vozača. Međutim, disciplina brda disciplina je vozača – amatera koji su zaposleni i rade od ponedjeljka do petka, većina ovih entuzijasta, čak i ako jesu prvaci u svojim
državama, jednostavnu nisu u mogućnosti prijeći brda i doline kako bi sudjelovali na svim inozemnim natjecanjima. Obzirom da će Masters biti jednokratan događaj, privući će vozače, pogotovo kad se uzme u obzir da će za odabrane biti kruna sezone i ponos što mogu predstavljati boje svoje zemlje. Nadalje, na Masters-u će se suočiti vozači koji se inače nikada međusobno ne natječu. Želimo da ovaj događaj bude vrhunac sezone okružen atmosferom koja je istovremeno natjecateljska i slavljenička.“

Sportska komisija brdskih utrka krenula je na sastavljanje pravilnika Hill Climb Masters-a (uključujući točne i jasne kriterije za kvalifikaciju vozača), netom nakon što je WMSC dao zeleno svijetlo za natjecanje. Radi se i na popisu uvjeta za organizatore baziranom na činjenici koje zemlje i organizatori će biti u mogućnosti podnijeti kandidaturu u svijetlu budućih izdanja ovog novog i obećavajućeg natjecanja.

There are no comments yet

Why not be the first

Leave a Reply