Nissan ZEOD RC postigao 300 km/h na pravcu Mulsanne

Revolucionarni Nissan ZEOD RC postigao je najveću ikad zabilježenu brzinu električnog vozila u Le Mansu, kad je japanski as Satoshi Motoyama u kvalifikacijama za 24 sata Le mansa na ravnom dijelu Mulsanne dostigao 300 km/h.

unnamed (20)
Motoyama je tu brzinu postigao vozeći samo s pomoću elektromotora, dostižući tako jedan od ključnih ciljeva tog jedinstvenog prototipa s pogonom na dva električna motora i motorom sa unutrašnjim izgaranjem. Dva električna motora razvijaju po 110 kW, a tu je i izvanredni 1,5-litreni trocilindarski turbomotor sa 400 KS težak samo 40 kg.

ZEOD (zero emissions on demand, odnosno nulta emisija na zahtjev) omogućuje vozaču da bira između dva raspoloživa pogona.

Motoyama je cilj postigao u prvoj vožnji automobilom, nakon što zbog poteškoća s mjenjačem nije uspio voziti u prvoj vožnji u srijedu navečer.

“ZEOD sam u Le Mansu vozio prvi put i odmah smo uspjeli postići cilj postizanja brzine veće od 300 km/h vozeći samo na električni pogon”, izjavio je Motoyama.

“Bio sam vrlo iznenađen brzinom i snagom elektromotora i sve je bilo u najboljem redu. U jučerašnjoj smo prvoj vožnji imali poteškoća s mjenjačem, a zatim je uslijedio niz perioda s crvenim zastavama pa nisam imao prilike ući u automobil.

Međutim, momci iz tima učinili su odličan posao i popravili automobil pa sam večeras mogao krenuti čim je pokazana zelena zastava.

Naš prvi cilj postizanja najveće brzine od 300 km/h na električni pogon je dostignut, pa mislim da je to uistinu dobar prvi korak.”

Motoyama je uz pobjednike iz GT akademije Lucasa Ordóñeza i Wolfganga Reipa večeras nekoliko puta vozio ZEOD − svaki je od njih završio svojih pet obveznih noćnih krugova.

Nissan ZEOD RC se ove sedmice u Le Mansu natječe i u ‘Garaži 56′ − posebnom takmičenju za vozila s novim i inovativnim tehnologijama.

Sljedeći cilj tima je završavanje cijelog kruga u Le Mansu pod trkaćim uslovima samo na električni pogon. Nissanov tim također je objelodanio podatke iz večerašnjeg rekordnog kruga pokazujući da motor s unutarnjim izgaranjem miruje, a automobil pritom vozi brzinom većom od 300 km/h.