EVROPSKA ELITA SKIDA KAPU ISPRED NOVOG EVROPSKOG ŠAMPIONA NA BRDSKIM STAZAMA

Igor Stefanovski – Iđe: Mi smo mali tim iz male države, ali nedostižni za Evropu!

PIŠE: Vladimir Karcicki

“Najveći san i prioritet u karijeri mi je cijelosezonski nastup u Evropskom šampionatu na brdskim stazama, kao najviši nivo u auto sportu na evropskom tlu. Nabavili smo novi auto, koji je najbolji u svojoj grupi, kao glavni preduslov da se bude konkurentan u EŠ, a plan je da se umješamo u borbi za generalni plasman u sljedećoj sezoni i dostojno pretstavimo Makedoniju na evropskom asfaltu“ – izjavio je najbolji makedonski automobilista Igor Stefanovski – Iđe na kraju 2013 godine.

10548181_526369780796251_8142112504732108653_o

 

Godinu dana kasnije san se ostvario i “Leteći Makedonac“ je pokorio Evropu. Pobjedio je na 7 od 10 održanih dosad takmičenja i na 2 trke prije kraja šampionata osigurao je titulu u grupi N i kategoriji 1.

Ovo je veliki rezultat, kako za mene, tako i za Makedoniju. Na takmičenjima kroz Evropu nas gledaju drugim očima i sa velikim poštovanjem. Važno je da su uloženi trud, naporni rad cijelog tima i uložena finansijska sredstva na kraju donijela veliki uspjeh. Mi smo mali tim iz male države, ali u očima evropske trkaće elite smo ogromni i nedostižni. Još uvjek nisam svjestan da sam osvojio titulu. Nadam se da sam obradovao sve u Makedoniji sa ovim velikim uspjehom – prve su riječi nakon osvojene evropske šampionske titule popularnog Iđeta.

1277277_422970804469483_156692590_o

Da li si očekivao ovoliku dominaciju u šampionatu?

Da budem iskren, potajno sam se nadao visokom plasmanu, ali nisam imao osnovu na koju bih gradio svoj optimizam. Jas sam na sve staze, osim u Austriji i Hrvatskoj, nastupao po prvi put i trebalo mi je puno vremena da ih naučim. Ipak, moj stil vožnje bez kalkulacija, što se moglo videti na poslednjoj trci u Švicarskoj gde sam mogao da idem na drugo mesto koje mi je garantiralo titulu, bio je odlučujući. Išao sam na sve ili ništa, posebno u polovini sezone kad su mi se desili najveći maleri (udarci u bankine, otkazivanje motora i menjača).

Koliko ovi uspjesi su uticali na povećanje broja tvojih fanova?

Drago mi je da imam veliku podršku fanova iz Makedonije i šire. Bilo mi je prijatno kad sam na polovini sezone, na ulici u Skoplju, dobio ohrabrenje od jednog čovjeka koji mi je reko da pokažem Evropi kako se vozi! Iznenađen sam i najvijačima u Španjolskoj i Portugaliji. Tamo brdske trke imaju kultni status i veliki broj fanova je došlo sa mojim fotografijama da potraže autogram. Ovo je bila odlična mogućnost da evropska automobilska elita i zaljubljenici u auto sport upozna mene i Makedoniju. Osvojena titula je velika promocija kako za mene, tako i za moju državu.

10592848_535513153215247_5820958010358948778_n

Iđe je nakon trke u Švicarskoj pronašao konačno vrijeme da se raduje velikom uspjehu, ali nije zaboravio da se zahvali svima koji su mu pomogli da osvoji evropski vrh.

“Zahvaljujem se fanovima za podršku u toku sezone i što su se radovali i tugovali zajedno sa mnom. Zahvaljujem se sponzorima koji su odvojili finansijska sredstva da bi omogućili da Makedonija ima evropskog šampiona u automobilizmu. Bez njihove pomoći, ali i bez pomoći moga oca, brata i mehaničara Tiha Matevskog, koji su napravili nemoguće i osposobili moje auto za nastup, posebno u momentima kad se činilo da je prekid sezone neminovnost, ovo ne bih mogao da ostvarim –  na kraju ističe Iđe.”

Svoj debi nastup Iđe je imao 2001. godine, a dominacija na makedonskim stazama je počela 2004. godine i do 2012. godine on je osvojio 10 titula na kružnim i brdskim stazama, a 2007. je dobio i najveće nacionalno priznanje – zlatnu kacigu. Do 2007. godine nastupa sa Zastavom Yugo, zatim je 2008.  imao odličnu sezonu sa Peugeotom 106, a prve planove za međunarodne nastupe ostvario je kad je krajem 2010. nabavio Hondu Civic Type R. Već 2011. osvaja šampionsku titulu u grupi N i vicešampionsku u generalnom plasmanu kategorije 1 u okviru “Kupa sigurnost na cestama“. Sljedeće godine zbog izlijetanja u Kruševcu gubi titulu u grupi N i završava kao vicešampion u kupu.

Svoj debitantski nastup na takmičenju u okviru EŠ ima 16.09.2012 na stazi u Buzetu (Hrvatska). U ukupnom plasmanu grupe N završava kao 9. i osvaja 2 boda, dok je bio ubedjivo najbolji u klasi N-2000.

2013. godine sa novonabavljenim Mitsibushi Lancerom Evo IX postaje vicešampion FIA CEZ grupe N, obara makedonski rekord na legendarnoj stazi Vodno i ima dva nastupa u EŠ (Rechbergu i Buzet).